TecHcoMgrOup MemBers

TecHcoMgrOup MemBers
Teknologi komunikasi dan pekerjaan adalah faktor perubahan dalam pekerjaan pada masa kini lebih memerlukan tenaga mesin dari tenaga manusia.

Sunday, February 27, 2011

Keberkesanan MSC dalam teknologi pekerjaan

         Multimedia Super Koridor (MSC) yang diperkenalkan oleh bekas perdanamenteri keempat iaitu Tun Dr. Mahathir Mohamad. MSC ini ialah sebuah rancangan kerajaan ke arah kecanggihan teknologi maklumat. MSC juga dikenali sebagai Koridor Raya Multimedia bertujuan untuk menarik syarikat – syarikat dengan pengecualian cukai kerajaan sementara serta kemudahan – kemudahan lain seperti internet yang berkelajuan tinggi dan lokasinya yang berdekatan dengan lapangan terbang antarabangsa (KLIA). Dengan adanya projek ini akan merancakkan lagi teknologi dalam pekerjaan. Dengan wujudnya projek ini akan menggurangkan pengangguran dalam negara. Projek ini juga akan memudahkan pelaburan asing masuk kedalam negara dan akan menjana teknologi yang lebih maju dan membuka peluang pekerjaan di negara kita.

       Multimedia Super Koridor (MSC) yang dibangunkan untuk kemajuan teknologi ini akan merancakkan bidang pekerjaan dengan menjadikan teknologi di pejabat lebih cekap dan maju. Syarikat dapat memasarkan atau memperkenalkan produk dengan lebih cekap disebabkan kewujudan teknologi internet. Produk sesebuah syarikat dapat dipasarkan dengan lebih cekap dan ini akan memudahkan pemasaran ditahap global.
Selain itu, dengan adanya teknologi yang dibangunkan kerajaan ini akan mempercepatkan sesebuah industri kecil dan sederhana (IKS) memperkenalkan produk mereka untuk merentasi sempadan dan negara.

       Kerajaan membangunkan projek ini adalah untuk menjadi Malaysia setarap dengan negara maju dan Malaysia tidak mahu ketinggalan dari segi kemajuan teknologinya.

No comments:

Post a Comment